КОМП'ЮТЕРНА ГРА "ДИТЯЧА ЛАБОРАТОРІЯ"

 

Дітям, народженим у сучасному медіа середовищі, важко уявити своє життя без гаджетів, комп’ютерного забезпечення та мережі Internet. Відтак, стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій вимагає від педагога вдосконалення та осучаснення освітнього процесу, який буде задовольняти потреби «інформаційного суспільства» в межах освітніх програм та Базового компоненту дошкільної освіти. Тому одним із завдань педагога є створення умов для входження дитини в новий інформаційний світ, а отже, виникає потреба в пошуку шляхів використання компютерних технологій у роботі з дітьми в закладах дошкільної освіти.

Комп’ютерна гра поряд із дидактичними іграми та практичними вправами являється ефективним засобом навчання дитини дошкільного віку. Нині, існує чимала кількість програм спрямованих на формування й розвиток у дітей дошкільного віку математичного мислення, логіки, уміння читати, розпізнавати й класифікувати об’єкти навколишньої дійсності.

До Вашої уваги пропонуємо комп'ютерну гру "Дитяча лабораторія" для формування у дітей старшого дошкільного віку дослідницької компетентності.

Огляд комп'ютерної гри "Дитяча лабораторія"

Комп’ютерна гра в дослідницькій діяльності – своєрідна графіка, що допомагає побачити результат діяльності до того, як дитина її виконає в умовах закладу дошкільної освіти. Комп’ютерна гра включає:  стимулювально-мотиваційний компонент, операційно-дієвий компонент та контрольно-регулювальний компонент. Розглянемо детальніше.

Стимулювально-мотиваційний компонент

Забезпечення умов для проведення дослідницької діяльності у віртуальному середовищі, стимулювання дитини до пізнання навколишнього світу через проблемно-пошукові завдання та мотивація ігровими вправами чи не головна мета стимуляційно-мотиваційного компоненту процесу навчання. Відтак, для заохочення дітей до регулярного відвідування комп'ютерної гри "Дитяча лабораторія" розроблено "тамагочі", яке допомагає не лише спостерігати за ростом рослини, але й формує у дітей відповідальність та турботу про навколишнє середовище.

 

Операційно-дієвий компонент

Спрямований на створення умов для самостійної дослідницької діяльності дошкільника та забезпечує можливість для дітей продемонструвати свої знання, уміння й навички в дослідницькій діяльності. Даний компонент дозволяє спланувати хід експерименту, поетапно його виконати й побачити результат діяльності.

(зразок реалізації операційно-дієвого компоненту)

 

Контрольно-регулювальний компонент

Особливість такої тестової роботи, за допомогою комп’ютерного забезпечення, полягає в наступному:  завдання озвучуються після того, як дитина натискає на кнопку "гучномовець". Запитання містять завдання загального характеру, а саме для зясування знань дошкільників про взаємодію рідких речовин з різними об’єктами навколишнього середовища (фарбниками, легкими та твердими предметами). 

(зразок реалізації контрольно-регулятивного компоненту)

За допомогою комп'ютерної гри "Дитяча лабораторія" діти старшого дошкільного віку можуть ознайомитись та експериментувати із властивостями води (змінювали колір води, досліджували предмети які тонуть, а які ні і т. д.), навчитися слідувати послідовності дій педагога під час проведення дослідів, а пізніше і самостійно експериментувати у віртуальній лабораторії й на практиці перевіряти результати власного дослідження. Так, використання комп’ютерної гри дасть можливість не тільки організувати дослідницьку діяльність дошкільників під час занять з довкілля, але й спонукати дітей  до самостійного виконання дослідів  спочатку у віртуальній лабораторії, а згодом і на практиці.

Використання віртуальної лабораторії дасть можливість педагогу організувати дослідницьку діяльність не лише на занятті, але й під час самостійної діяльності дітей. Віртуальна гра стане невід’ємною частиною дослідницької діяльності дітей, адже завдяки їй діти зможуть себе відчути справжніми дослідниками та винахідниками.

Велику увагу в розробці віртуальної лабораторії  акцентовано на тому, щоб комп’ютерна гра не витісняла практичне застосування дослідів на заняттях, а лише доповнювала їх.

Перейти до завантаження комп'ютерної гри "Дитяча лабораторія"

 

Наукові публікації:

Панченко О. О. РОЛЬ ЗАСОБІВ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ФОРМУВАННІ ПРИРОДНИЧО-ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Панченко О. О. ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ПРИЙОМІВ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ОРГАНІЗАЦІЇ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ

Панченко О. О. ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИЧОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Панченко О. О. ВИДИ ДИТЯЧИХ ЕКСПЕРИМЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ДОВКІЛЛЯ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Панченко О. О. ЕКОЛОГІЧНА СТЕЖИНА ЯК ФОРМА ОРГАНІЗАЦІЇ ЗАНЯТЬ З ДОВКІЛЛЯ В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Панченко О. О. ЕКОЛОГІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ НОВИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ