SТRЕАМ-освіта: від дорослих до дітей.

Формування інженерних умінь

SТRЕАМ-освіта – новий інтеграційний підхід до розвитку, виховання й навчання дітей. Цей напрям освіти інтегрує в собі завдання з формування в дітей загальних наукових уявлень про світ; ознайомлення їх з інформаційно-комунікаційними технологіями; розвиток уміння експериментувати, конструювати; навчання дітей основ опрацювання змісту тексту, грамоти, математики, а також різних видів мистецтва. Тож маємо в тісному взаємозв'язку розвивати здібності дошкільнят до точних та гуманітарних наук.

Сучасні дошкільнята – відкриті, розкуті, комунікабельні. Старі іграшки та ігри не викликають у них особливого інтересу. Як же оновити зміст ігрової діяльності? Як створити умови не лише для формування ігрових умінь, а й для розвитку творчих здібностей, винахідливості, уяви, індивідуальності, фантазії?

Важливо добирати ігри та дидактичне забезпечення, яке є багатофункціональним, адже саме такі матеріали будуть різносторонньо розвивати дітей.

 

Інженерне мислення – це мислення, спрямоване на розроблення, створення та використання технічних інновацій для досягнення найбільш економічних, ефективних і якісних результатів, а також для гуманізації виробництва й праці.

Найважливішими дидактичними посібниками інженерного розвитку дошкільників, які представляють собою єдину, послідовну систему впровадження у педагогічний процес, є:

  • кольорові палички Кюїзенера і їх площинний варіант;( https://dytpsyholog.com/2016/10/17/%D0%BF%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BA%D0%B8-%D0%BA%D1%8E%D1%96%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0-%D1%89%D0%BE-%D1%86%D0%B5-%D1%96-%D1%8F%D0%BA-%D1%97%D1%85-%D0%B2%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81/)

 

  • наочно-дидактичні розробки для ігор з блоками і паличками;

Дидактична гра

«Добери подарунок»

Мета. Вправляти в умінні знаходити логічні блоки за однією-чотирма ознаками за вказівками вихователя, поєднуючи прямі вказівки і вказівки з протиставленням

Матеріал: набір логічних блоків (об’ємні). 

Хід гри

Діти підбирають подарунки для різних казкових персонажей, які знаходять серед логічних блоків за однією-чотирма ознаками за вказівками вихователя, поєднуючи прямі вказівки і вказівки з протиставленням. Наприклад: дібрати подарунок червоний, великий, не круглий, не товстий  тощо. 

Дидактична гра

«Парк» 

Мета. Вправляти дітей в умінні складати блок-схеми та викладати за ними певні «споруди парку». Розвивати уяву, конструкторські здібності.

Матеріал: аркуш паперу, кольорові олівці; набір логічних блоків 

Хід гри

Дітям пропонують створити проект парку на аркуші паперу (скласти блок-схему), а потім відтворити цю схему логічними блоками на столі.

 

  •  ігри з LEGO;

(https://mon.gov.ua/storage/app/media/nova-ukrainska-shkola/LEGO/po-novomu-navchannya-po-inshomu.pdf)

(http://nvinternat.org.ua/wpcontent/uploads/2017/10/%D0%9B%D0%95%D0%93%D0%9E.pdf)

презентація про виникнення та роль LEGO:

 

Інженерне мислення – це мислення, спрямоване на розроблення, створення та використання технічних інновацій для досягнення найбільш економічних, ефективних і якісних результатів, а також для гуманізації виробництва й праці.

Посилання на вправи по формуванню інженерного мислення, які впроваджують іноземні колеги: