«… турбота про здоров’я – це найважливіша праця

вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей

залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий

розвиток, міцність знань, віра в свої сили».

(В.О. Сухомлинський)

Валеологічне виховання в дошкільні роки полягає в тому, щоб навчити дитину з раннього віку розумно ставитися до свого здоров’я, поважати фізичну культуру, гартувати свій організм, раціонально харчуватися. Виконання комплексу цих заходів забезпечить оптимальний фізичний розвиток та добрий стан здоров’я дітей.

Основними напрямами роботи з валеологічного виховання дітей дошкільного віку є:

  • формування мотиваційних установок на здоровий спосіб життя як основну умову збереження і зміцнення здоров’я;
  • формування бережного ставлення до власного здоров’я;
  • прищеплення навичок особистої гігієни;
  • ознайомлення дітей зі способами профілактики захворювань і запобігання травматизму;
  • формування культури діяльності, дотримання гігієнічно обґрунтованих вимог до організації життєдіяльності загалом.
  •  


Що таке здоров’я?

Науковцями встановлено, що здоров’я людини на 19% залежить від стану довкілля. Це означає, що у людей, котрі проживають в екологічно чистій місцевості, здоров’я може бути кращим, ніж у людей, які живуть в екологічно забрудненій місцевості.

         До іншої групи факторів (20%) належить генетичний фактор (спадковість). Відомо, що у батьків, які ведуть здоровий спосіб життя, є всі передумови для народження здорових дітей. Також доведено, що передумови негативної спадковості можна частково чи повністю усунути, дотримуючись здорового способу життя.

         На 51% здоров’я людини (отже, суспільства в цілому) залежить від способу її життя. Умови, в яких перебуває індивід, визначаються рядом характеристик місця його проживання (наприклад, сільська чи міська місцевість, ступінь озеленення, розташування поблизу промислового підприємства чи віддалік нього і т. п.).

         Також, з’ясовано, що  здоров’я людини на 10% залежить від рівня розвитку медицини.

 

ЗАХОДИ ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВЯ ДИТИНИ В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

 

 

ВІДСКАНУЙТЕ QR-CODE ТА ВИКОНАЙТЕ ВПРАВИ

«ЗАЛЕЖНІСТЬ ЗДОРОВ’Я ВІД ЗВИЧОК» ТА «ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ»

          

 

«ЗБЕРІТЬ» БУКЕТ ЗДОРОВ’Я.

ґ

ДЛЯ ТОГО , ЩОБ БІЛЬШ СЕРЙОЗНО  ВІДНОСИТИСЯ ДО ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ, ПРОПОНУЄМО ДО ВАШОГО РОЗГЛЯДУ ВПРАВУ «КОЛЕСО ЖИТТЯ»

Білл Райн – професор школи соціальної роботи Макгілл-університету (Канада) – пропонує концепцію поняття «здоров’я», в основу якої покладено світогляд перших поселенців Канади, які сприймали життя як колесо. Відповідно до цього світогляду все в житті має співіснувати в гармонії.

 

 

Духовна спиця може символізувати життя людини, сповнене духовними цінностями, що їх вона активно реалізовує, а може, навпаки, символізувати життя без будь-яких ідеалів, духовну пасивність.

Інтелектуальна спиця може бути представлена такими протилежностями, як: допитливість, кмітливість, творчість і навпаки – інтелектуальні лінощі і самовдоволеність.

Емоційна: емоційна розвиненість, багатство емоційного життя, водночас можливість самоконтролю і навпаки – емоційна розбалансованість, нестриманість, нечутливість.

Фізична: фізичне здоров’я, стійкість до різноманітних інфекцій і навпаки – фізичне нездоров’я, слабкість, хворобливість.

Соціальна: належність людини до різних соціальних груп, відчуття себе як частини суспільства і навпаки – самотність, неспроможність знайти своє місце серед людей.

Професійна: задоволення від своєї праці, відчуття корисності для оточення і навпаки - незадоволення, марність зусиль, власних здібностей і взагалі професії.

Екологічна: взаємозв’язок дій людини з навколишнім середовищем, усвідомлення наслідків власної поведінки з усім своїм життям, з життям інших людей – і навпаки - відсутність такого зв’язку, вилученість дій і вчинків людини з контексту всього життя, небережливість, нерозсудливість.

Психологічна: з одного боку – гармонія з собою та оточенням, а з другого - невідповідність своїх бажань і дій, неадаптованість, негативне ставлення до самого себе.

Потрібно знайти і позначити на кожній спиці місце, яке найбільше відповідає особистому стану на сьогодні, а потім – з’єднати ці відмітки суцільною лінією.

Більший розвиток тієї чи іншої складової (спиці) символізуватиме та її частина, що ближча до великого кола, а менший – та частина спиці, що ближче до центру. Утворені точки необхідно з’єднати.

Кожна зі спиць утримує наше колесо у рівновазі і вимагає належної уваги. Нам треба розвивати якості, вказані на спицях рівномірно, щоб прожити життя гармонійно.