КОМП'ЮТЕРНА ГРА "ДИТЯЧА ЛАБОРАТОРІЯ"
Дітям, народженим у сучасному медіа середовищі, важко уявити своє життя без гаджетів, комп’ютерного забезпечення та мережі Internet. Відтак, стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій вимагає від педагога вдосконалення та осучаснення освітнього процесу, який буде задовольняти потреби «інформаційного суспільства» в межах освітніх програм та Базового компоненту дошкільної освіти. Тому одним із завдань педагога є створення умов для входження дитини в новий інформаційний світ, а отже, виникає потреба в пошуку шляхів використання компютерних технологій у роботі з дітьми в закладах дошкільної освіти.
Комп’ютерна гра поряд із дидактичними іграми та практичними вправами являється ефективним засобом навчання дитини дошкільного віку. Нині, існує чимала кількість програм спрямованих на формування й розвиток у дітей дошкільного віку математичного мислення, логіки, уміння читати, розпізнавати й класифікувати об’єкти навколишньої дійсності.
До Вашої уваги пропонуємо комп'ютерну гру "Дитяча лабораторія" для формування у дітей старшого дошкільного віку дослідницької компетентності.
Огляд комп'ютерної гри "Дитяча лабораторія"
Комп’ютерна гра в дослідницькій діяльності – своєрідна графіка, що допомагає побачити результат діяльності до того, як дитина її виконає в умовах закладу дошкільної освіти. Комп’ютерна гра включає: стимулювально-мотиваційний компонент, операційно-дієвий компонент та контрольно-регулювальний компонент. Розглянемо детальніше.
Стимулювально-мотиваційний компонент
Забезпечення умов для проведення дослідницької діяльності у віртуальному середовищі, стимулювання дитини до пізнання навколишнього світу через проблемно-пошукові завдання та мотивація ігровими вправами чи не головна мета стимуляційно-мотиваційного компоненту процесу навчання. Відтак, для заохочення дітей до регулярного відвідування комп'ютерної гри "Дитяча лабораторія" розроблено "тамагочі", яке допомагає не лише спостерігати за ростом рослини, але й формує у дітей відповідальність та турботу про навколишнє середовище.
Операційно-дієвий компонент
Спрямований на створення умов для самостійної дослідницької діяльності дошкільника та забезпечує можливість для дітей продемонструвати свої знання, уміння й навички в дослідницькій діяльності. Даний компонент дозволяє спланувати хід експерименту, поетапно його виконати й побачити результат діяльності.
(зразок реалізації операційно-дієвого компоненту)
Контрольно-регулювальний компонент
Особливість такої тестової роботи, за допомогою комп’ютерного забезпечення, полягає в наступному: завдання озвучуються після того, як дитина натискає на кнопку "гучномовець". Запитання містять завдання загального характеру, а саме для зясування знань дошкільників про взаємодію рідких речовин з різними об’єктами навколишнього середовища (фарбниками, легкими та твердими предметами).
(зразок реалізації контрольно-регулятивного компоненту)
За допомогою комп'ютерної гри "Дитяча лабораторія" діти старшого дошкільного віку можуть ознайомитись та експериментувати із властивостями води (змінювали колір води, досліджували предмети які тонуть, а які ні і т. д.), навчитися слідувати послідовності дій педагога під час проведення дослідів, а пізніше і самостійно експериментувати у віртуальній лабораторії й на практиці перевіряти результати власного дослідження. Так, використання комп’ютерної гри дасть можливість не тільки організувати дослідницьку діяльність дошкільників під час занять з довкілля, але й спонукати дітей до самостійного виконання дослідів спочатку у віртуальній лабораторії, а згодом і на практиці.
Використання віртуальної лабораторії дасть можливість педагогу організувати дослідницьку діяльність не лише на занятті, але й під час самостійної діяльності дітей. Віртуальна гра стане невід’ємною частиною дослідницької діяльності дітей, адже завдяки їй діти зможуть себе відчути справжніми дослідниками та винахідниками.
Велику увагу в розробці віртуальної лабораторії акцентовано на тому, щоб комп’ютерна гра не витісняла практичне застосування дослідів на заняттях, а лише доповнювала їх.
Перейти до завантаження комп'ютерної гри "Дитяча лабораторія"
Наукові публікації: