Кейс 1
Цікаві завдання з дисципліни "Основи природознавства" на закріплення вивченого матеріалу
Попереднє тестування з дисципліни "Основи природознавства"
QR-коди в освітньому середовищі
-
Завдання 1: Проскануй QR-коди та знайди відповідність між ними.
-
Завдання 2. Проскануй QR-код та дай відповідь на запитання.
-
Завдання 3. Проскануй QR-код та знайди відповідь на запитання: Спочатку цей народ вірив, що Земля має форму лотоса. Згодом вони уявляли її собі з одного (верхнього) боку опуклою, а з другого (нижнього) — плоскою. Гадали, що Земля лежить на спинах чотирьох слонів, повернутих головами на всі чотири сторони світу, а слони стоять на велетенській черепасі, яка плаває в молочному морі. Про кого йдеться?
Головоломки в освітньому процесі
-
Кроссенс
Розглянь схему складання й розгадування кроссенсу. Користуюсь зразком розробіть головоломку на одну з тем: літосфера, гідросфера, атмосфера, біосфера.
Зразок:
-
Танграм.
Завдання: Перед Вами зображення головоломки танграм . Розробіть схеми танграму для побудови транспорту, що використовує людина для руху на різних географічних оболонках Землі (машина, космічна ракета, пароплав тощо)
-
Логічні парадокси.
Завдання: На зображенні Вам запропоновано для розгляду декілька парадоксів, що зустрічаються в природі на різних географічних оболонках Землі. За зразком запропонуйте по декілька до кожної групи.
-
Лабіринти
Завдання: Пройдіть лабіринт. Запропонуйте лабіринт де основа змісту розкриває різні географічні оболонки Землі (наприклад життя у воді, атмосфері, в грунті, на земній корі тощо).
-
Пазли.
Завдання. Розгляньте різноманітність завдань з пазлами, запропнуйте свій варіант створення картинки-пазлу для дітей.
-
Головоломки з мотузкою
Завдання: Розробити за зразком головоломку з мотузкою на тему "Навколишнє середовище".
Проекти
-
Lepbook - це інтерактивна тематична тека, саморобна паперова книжечка з кишеньками, дверцятами, віконцями, рухливими деталями, які можна діставати, перекладати, складати на свій розсуд.
-
Бізіборд - це розвиваюча дошка, що складається з "маніпуляційних" елементів (предметів, з якими можна здійснювати різноманітні дії).
-
Розвиваючі книги для дітей з фетру
-
Сенсорні коробки для дітей дошкільного віку
- Паперкрафт та 3-D зображення
-
Mindmap (інтелектуальна карта/мапа думок) - діаграма на якій відображають слова, ідеї, завдання, або інші елементи, розташовані радіально навколо основного слова або ідеї.
- LEGO світ
-
Дослідницькі проекти (спостереження за ростом рослин, розвитком тварин, рухами планет тощо)
- Макети, конструктори
Інноваційні ігри/методи/прийоми роботи з дітьми (Освітня лінія "Дитина у природному довкіллі")
-
Boto Sapiens - це гра, розроблена у вигляді віртуального співрозмовника. Спілкуватися з ним можна з будь-якого пристрою, на якому встановлений мессенджер Facebook або Telegram. Чат-бот терплячий - в грі немає обмежень за часом на відповідь, потрібну інформацію можна шукати в будь-яких джерелах, причому іноді доведеться дійсно глибоко розібратися в темі.
-
Thinkers - інтелектуальний тренажер, який допомагає суттєво просунутися у вирішенні складних інтелектуальних задач. В основу гри закладена унікальна технологія, яка базується на системі вправ на розвиток інтелекту, а не просто подачі якихось цікавих фактів. Кожне завдання в грі представлено у вигляді картки, на одній стороні якої зазначена умова завдання, а на іншій — вірна відповідь.
-
Калаха - тактична гра на концентрацію уваги, виготовляється з дерева, а в давнину навіть називалася “бобової грою».Суть гри полягає у перекладанні каменів у лунках. Розрахована вона на двох гравців і мета кожного накопичити на своєму полі (калах) якомога більше каменів.
-
Кразікс - гра розвиває абстрактне та логічне мислення, пам’ять, уважність, сприяє поліпшенню моторики. Для того щоб зібрати конструкцію потрібно «поламати» голову, адже необхідно знайти вірне рішення задачі та роз’єднати сплутані деталі, не докладаючи фізичних зусиль.
-
Скрайбін - це метод розповіді чи пояснення, який супроводжується графічною ілюстрацією головного змісту сказаного. Виходить свого роду ефект паралельного наслідування, тобто ми слухаємо розповідь про щось і одночасно бачимо графічну відповідність почутому.
-
Фішбоун - прийом становлення причинно-наслідкових взаємозв'язків між об'єктом аналізу і впливаючими на нього факторами, вчинення обґрунтованого вибору.
-
Мнемотаблиці - система позначок,малюнків.яка прискорює процес запам’ятовування, тому дана робота створена для розвитку мислення,пам’яті дитини.
-
Коректурні таблиці - це інформаційно-ігрове поле з різною кількістю клітинок (від 9 до 25), заповнених предметними картинками, що добирають за змістом тематично. Під час роботи з коректурними таблицями основними завданнями для дітей є такі: Знайти правильну відповідь / Назвати потрібне слово/слова / Пояснити свої дії / Висловити власну думку.
-
Сенкан - це вірш, що складається з п'яти рядків.
-
Брейн-стормінг - метод організації колективної творчої діяльності, яка спирається на групову генерацію ідей, що висуваються, обговорюються й приймаються.
-
Словограй
- Асоціативні символи
Кейс 2
Дидактичні ігри, вправи та творчі завдання (Освітня лінія "Дитина у природному довкіллі")
Дітям уявлення про Всесвіт та Землю
-
Дидактична гра "Парад планет"
-
Гра з гудзиками «Літаюча тарілка»
-
Лепбук "Космос"
Ознайомлення дітей з обєктами навколишньої дійсності
-
Матеріали до заняття "Вода в житті людини" (автор Мельник Ярина)
Дітям про різноманітність рослинного світу
-
Презентація з використанням ЛЕГО "Впізнай квітку первоцвіт"
Дітям про різноманітність тваринного світу
Дітям про різноманітність водного світу
Кейс 3
Матеріали для підготовки занять в ЗДО (Освітня лінія "Дитина у природному довкіллі")
-
Планування організації життєдіяльності дітей у дошкільних навчальних закладах: методичні рекомендації / за загальною редакцією Л.Д. Покроєвої. – Харків: Харківська академія неперервної освіти, 2014. – 560 с.
-
Ванжа С. М. Розгорнуте перспективне планування. Зима. Молодший дошкільний вік. / С. М. Ванжа, Т. В. Власова — Харків : Вид-во «Ранок», 2014. — 152 с.
-
Ванжа С. М. Розгорнуте перспективне планування. Весна. Молодший дошкільний вік. / С. М. Ванжа, Т. В. Власова — Харків : Вид-во «Ранок», 2014. — 176 с.
-
Ванжа С. М. Розгорнуте перспективне планування. Осінь. Середній дошкільний вік. / С. М. Ванжа, Т. В. Власова — Харків : Вид-во «Ранок», 2013. — 176 с.
-
Ванжа С. М. Розгорнуте перспективне планування. Зима. Середній дошкільний вік. / С. М. Ванжа, Т. В. Власова — Харків : Вид-во «Ранок», 2014. — 168 с.
-
Усі заняття в групі молодшого дошкільного віку. 4-й рік життя./уклад. О. А. Шевцова — Харків : ВГ «Основа», 2015. — 334 с.
-
Усі заняття в групі середнього дошкільного віку. 5-й рік життя. І півріччя /уклад. О. А. Шевцова — Харків : ВГ «Основа», 2015. — 205с.
-
Усі заняття в групі старшого дошкільного віку. 6-й рік життя. І півріччя /уклад. О. А. Шевцова — Харків : ВГ «Основа», 2015. — 349 с.
-
Дидактичні ігри, вправи, творчі завдання (зразок)
Матеріали для підготовки уроків "Я досліджую світ"
-
Календарне планування з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» за Типовою освітньою програмою НУШ - 2, розробленою під керівництвом Шияна Р. Б
-
Я досліджую світ. Частина 1: посібник для вчителя з інтегрованого курсу для 1 кл. закладів загальної середньої освіти (у двох частинах) /Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко,О. Л. Хомич, І. В. Гарбузюк, Н. В. Андрук, К. С. Василенко. — К.: Видавництво «Алатон», 2018. — 432 с.
-
Я досліджую світ: підруч. інтегрованого курсу для 1 кл. закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах). Частина 1 / Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, О. Л. Хомич, І. В. Гарбузюк, Н. В. Андрук, К. С. Василенко. — К. : Видавництво «Алатон», 2018. — 128 с.
-
Я досліджую світ. Частина 1: зошит-практикум інтегрованого курсу для 1 кл. закладів загальної середньої освіти (у 4 частинах) /Т. В. Воронцова,В. С. Пономаренко, О. Л. Хомич, І. В. Гарбузюк, Н. В. Андрук. — К.: Видавництво «Алатон», 2018. — 64 с. (фрагмент)
-
Сучасні форми роботи і позакласна діяльність на уроках природничого циклу (збірник вправ)
Кейс 4
Відеоматеріали