17.03.2020
Лекція 1. Логічні основи критичного мислення
(проблемна лекція)
Мета: ознайомити студентів з основними поняттями курсу, стратегіями та процедурами критичного мислення; виокремити основні концепції "навчання практикою" (Д.Колб); виявити та охарактеризувати складові успішної діяльності (IQ, емоційний інтелект, мислення, розум, довіра); розвивати пам'ять, уяву, уявлення, мислення, мовлення, увагу; виховувати зацікавленість дисципліною, прагнення отримати нові знання самостійно; виховувати професійні риси, почуття відповідальності; удосконалювати професійну увагу (зосередженість, активність, стійкість).
План лекції (навчальні питання)
- Поняття критичного мислення: сутність та зміст.
- Компоненти критичного мислення: теорія, практика, установки.
- Сильні та слабкі сторони критчиного мислення особистості.
- Складові успішної діяльності: IQ, емоційний інтелект, мислення, розум, довіра.
Завдання:
- Опрацюйте питання лекції, скориставшись наступними електронними ресурсами: https://edx.prometheus.org.ua/courses/course-v1:CZ+CTFT101+2017_T3/courseware/52ba05dce23746f9b072a559c26861b8/2fb8c92f946c40928a635be929e8dac9/?child; https://edx.prometheus.org.ua/courses/course-v1:CZ+CTFT101+2017_T3/courseware/52ba05dce23746f9b072a559c26861b8/2b42f9b228a74de3b7d62e218f798388/?ch; https://edx.prometheus.org.ua/courses/course-v1:CZ+CTFT101+2017_T3/courseware/2757a63a17c1482386bf75ce2e4d6281/182e6cfa2bdb44e3a5ee2b89d5807bf2/?child=first
- Укладіть словничок основних понять, які складають основу критичного мислення.
- Письмово охарактеризуйте особливості освітнього процесу, спрямованого на розвиток критичного мислення усіх суб'єктів навчання (дітей, учнів, студентів).
Список рекомендованих джерел:
- Коржуев А. В. Рефлексия и критическое мышление в контексте задач высшего образования / Коржуев А. В., Попков В. А., Рязанова Е. Л. // Педагогика. — 2002. — № 1. — С. 18-22.
- Терно С. Критичне мислення – сучасний вимір суспільствознавчої освіти / С. О. Терно. – Запоріжжя: Просвіта, 2009. – 268 с. (Terno_monograph.pdf).
- Терно С. О. Теорія розвитку критичного мислення (на прикладі навчання історії) / С. О. Терно : [посібник для вчителя]. – Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2011. – 105 с. (Terno-CTDTheory.pdf).
- Тягло А. В. Критическое мышление: Проблема мирового образования ХХІ века / Тягло А. В., Воропай Т. С. — Х. : Изд-во Ун-та внутренних дел, 1999. — 284 с.
- Тягло О. В. Критичне мислення: [навч. посібник] / Тягло О. В. — Х. : Основа, 2008. — 187 с.
Лекція 2. Поняття інформації
(лекція з використанням опорного конспекту)
Мета: ознайомити студентів з поняттям іфнормації та її видами; засвоїти особливості існуючих джерел інформації, фактів та думок; розширити знання щодо ролі розуміння в роботі з інформацією; розвивати пам'ять, уяву, уявлення, мислення, мовлення, увагу; виховувати зацікавленість дисципліною, прагнення отримати нові знання самостійно; виховувати професійні риси, почуття відповідальності; удосконалювати професійну увагу (зосередженість, активність, стійкість).
План лекції (навчальні питання)
- Поняття та види інформації.
- Джерела інформації. Факти та думки.
- Оцінка інформації. Підбір інформаційного матеріалу.
- Роль розуміння в роботі з інформацією.
- Запитання, які сприяють розумінню інформації.
Завдання:
1. Прогляньте ролик за посиланням https://youtu.be/uT09tViPYVI; https://youtu.be/Qw_aVOBkbWs; https://youtu.be/t3Xsib8714I
2. Скориставшись опорним конспектом та на основі проглянутих роликів, письмово дайте розгорнуту відповідь на питання: у який спосіб з давніх давен люди передавали та отримували інформацію. Назвіть перші пристрої передавання інформації.
Список рекомендованих джерел:
- Технології розвитку критичного мислення учнів / Кроуфорд А., Саул В., Метьюз С., Макін стер Д.; Наук. ред., передм. О. І. Пометун. — К.: Вид-во «Плеяди», 2006. — 220 с.
- Критичне мислення як інструмент проведення правоосвітніх заходів у загальноосвітніх навчальних закладах. Режим доступу: http://sites.znu.edu.ua/interactiv.edu.lab/Posibnyky/ReaderCT.pdf
- КириленкоА. В. Основы информационной культуры. Библиография. Вып. 1: учеб. пособие / А. В. Кириленко; под ред. Е. Г. Расплетиной. - СПб. : СПбГУ ИТМО, 2008. - 156 с. - Режим доступу: http://www.mediagram.ru/netcat files/
- Голодова О.А. Информационные ресурсы для принятия решений: Учеб. пособие. – М.: Академический проект; Екатеринбург: Деловая книга, 2002.
Дедлайн на виконання завдань за результатами двох лекцій: 21.03.2020
|