Методика проведення занять з народознавства у ЗДО (2 курс)
2020 Бер 13, 0:35 AM

Дисципліна: Методика проведення занять з народознавства у ЗДО

Курс, група: 2-ДО

Викладач: Соловей Юлія Олександрівна

Форма проведення заняття: практичне заняття

Дата проведення заняття: 17.03.2020 (І група) / 19.03.2020 (ІІ група)

Практичне заняття № 1

Тема 1.1.Теоретичні засади методики народознавства у закладі дошкільної освіти. Історія розвитку етнопедагогіки.

Мета заняття. Провести історичний огляд розвитку етнопедагогіки, охарактеризувати предмет, мету та завдання методики викладання народознавства у дошкільному навчальному закладі.

Зміст практичного заняття

  1. Предмет, мета та завдання дисципліни «Методика проведення занять з народознавства у закладі дошкільної освіти.
  2.  Міждисциплінарні зв’язки.
  3. Витоки народної педагогіки
  4. Ідеї народного виховання у творчості українських письменників

 

Завдання для дистанційного навчання:

1.Опрацюйте зміст практичного заняття та складіть узагальнюючу схему розвитку української дошкільної педагогіки в спадщині видатних педагогів минулого та сучасності (виконане завдання надсилати на електронну адресу  solovey_yula@ukr.net)

Особливості оцінювання даного виду діяльності:  якщо завдання виконано правильно та вчасно надіслано на пошту – 2 бали.

Дедлайн здачі: не пізніше 19.03.2020 (І група) / не пізніше 21.03.2020 (ІІ група)

2.Опрацюйте зміст практичного заняття та напишіть анотацію на працю М. Г. Стельмаховича «Народна педагогіка». Відповідь має бути без використання допоміжних ресурсів (виконане завдання напишіть в коментарях).

Особливості оцінювання даного виду діяльності: якщо завдання виконано правильно та вчасно – 2 бали.

Дедлайн здачі: не пізніше 19.03.2020 (І група) / не пізніше 21.03.2020 (ІІ група)

 

Курс, група: 2-ДО

Форма проведення заняття: практичне заняття

Дата проведення заняття: 24.03.2020 (І група) / 26.03.2020 (ІІ група)

Практичне заняття № 2

Тема 1.2. Фольклорні жанри в роботі з дошкільниками.

Мета заняття. Сформувати уявлення про фольклорні жанри в роботі з дошкільниками.

Зміст практичного заняття

  1. Загальна характеристика українського фольклору
  2. Методика використання українського фольклору в роботі з дітьми дошкільного віку.
  3. Колискові пісні, забавлянки, їх використання в роботі з дошкільниками.
  4. Скоромовки та лічилки у роботі з дітьми.
  5. Прислів’я, приказки, загадки та їх місце в роботі з дошкільниками.

 

Завдання для дистанційного навчання:

  1. Опрацюйте зміст практичного заняття та сформуйте альбом-папку «Народна мудрість»: легенди, прислів'я, приказки, забавлянки, загадки, колискові, скоромовки (виконане завдання надсилати на електронну адресу  solovey_yula@ukr.net). Зверніть увагу, що після завершення карантину, папку потрібно здати в роздрукованому вигляді.

Примітка: папка має бути або ж формату А5 або ж А4.

Особливості оцінювання даного виду діяльності:  якщо завдання виконано правильно та вчасно надіслано на пошту – 3 бали.

Дедлайн здачі: не пізніше 27.03.2020 (І група) / не пізніше 29.03.2020 (ІІ група)

  1. Скласти шість тестових завдань для студентів (з вибором однієї правильної із запропонованих чотирьох варіантів відповідей) з вказаної теми та надіслати на електронну адресу викладача.

Особливості оцінювання даного виду діяльності:  якщо завдання виконано правильно та вчасно надіслано на пошту – 1 бал.

Дедлайн здачі: не пізніше 27.03.2020 (І група) / не пізніше 29.03.2020 (ІІ група)

  1. Вивчити напам’ять 1 колискову пісню, 2 скоромовки, 2 лічилки, 2 загадки, 2 приказки, 2 прислів’я.

Дедлайн здачі: завдання здається на першому практичному занятті після карантину.

 

 

Курс, група: 2-ДО

Форма проведення заняття: практичне заняття

Дата проведення заняття: 31.03.2020 (І група) / 02.04.2020 (ІІ група)

Практичне заняття № 3

Тема 1.2. Ознайомлення з символами України, культурою родинних стосунків

Мета заняття. Закріпити уявлення про українські національні обереги, розкрити сутність методики ознайомлення дітей з державною символікою України (Тризуб – національний герб України. Прапор – державний символ України, історія його виникнення. Гімн) та методики ознайомлення дітей з родинними відносинами (сім'я, батьки, хрещені батьки), закріпити знання про шляхи ознайомлення дітей із сімейними стосунками.

Зміст практичного заняття

  1. Методика ознайомлення дітей з державною символікою України (Тризуб – національний герб України. Прапор – державний символ України, історія його виникнення. Гімн).
  2. Українські національні обереги
  3. Методика ознайомлення дітей з родинними відносинами. Сім'я, батьки, хрещені батьки. Назвіть шляхи ознайомлення дітей із сімейними стосунками. Сімейні традиції.
  4. Що таке народне дитинознавство? Хто започаткував це поняття?

 

Завдання для дистанційного навчання:

  1. Дайте відповідь на питання: «Що таке сімейні традиції і навіщо вони потрібні?», «Які сімейні традиції є у вашій родині?»

Особливості оцінювання даного виду діяльності: відповідь на дане питання – це ваше особисте бачення, що має бути без використання допоміжних ресурсів (виконане завдання напишіть в коментарях). Якщо завдання виконано правильно та вчасно – 1 бал.

Дедлайн здачі: не пізніше 02.04.2020 І група та не пізніше 04.04.2020 ІІ група.

  1. Опрацюйте зміст практичного заняття та сформуйте альбом-папку

«Державні та національні символи України»

(виконане завдання надсилати на електронну адресу  solovey_yula@ukr.net). Зверніть увагу, що після завершення карантину, папку потрібно здати в роздрукованому вигляді.

Примітка: папка має бути формату А5.

Особливості оцінювання даного виду діяльності:  якщо завдання виконано правильно та вчасно надіслано на пошту – 3 бали.

Дедлайн здачі: не пізніше 04.04.2020

 

Категорія: Мої файли | Додав: oksana-shpundra
Переглядів: 1395 | Завантажень: 0 | Коментарі: 55 | Рейтинг: 3.0/3
Всього коментарів: 341 2 3 »
avatar
0
1 oleksandravi29 • 11:03 AM, 2020 Бер 13
У книжці М. Г. Стельмаховича висвітлюєтьсявся  суть української народної педагогіки, її основний зміст, провідні завдання,  принципи, здобутки, ідеали, історичні традиції. У виданні описується виховання і навчання в сім'ї на основі етнопедагогічних традицій. Книга цікава для прочитання, як для педагогів так і для батьків. Сім’я — це життєдайний осередок, що приводить на світ божий, плекає найвищу цінність людства — дітей, цвіт нації, майбутнє
народу, завдяки яким кожен батько і -мати мають реальну можливість повторити та продовжити себе в своїх потомках. Кожна людина є смертною. Але сім’я, рід, родина, народ — безсмертні.
У кожного народу своя національна огсобистість, своя національна схема виховання. На даний момент в світі випущенно чимало книг та статей  про сімейне виховання, наприклад: англійське, німецьке, французьке. Але нажаль до цього часу не створено жодної наукової праці про характеристичні риси української національної системи родинного виховання.
Вдавшись до комплексного дослідження, автор прагнув якнайповніше представити українську національну систему виховання дітей.У центрі уваги автора стало висвітлення таких питань традиційної етнопедагогіки українців, як народний ідеал сім’ї; історія української родини; взаємини між подружжям, батьками та дітьми, братами й сестрами; сутність української фамілістики та дитинознавства; українське родинне виховання вчора, сьогодні, завтра, його зміст, принципи, форми, методи; евдемізм народної педагогіки — реалізація природного прагнення кожної людини до щастя; головні
вихователі дітей — родина (в особах батька, матері, дідусів і бабусь, старших братів і сестер, родичів, свояків, ровесників, сусідів, кумів тощо), національна школа, природа, церква, держава та їх провідні засоби виховання: природні — догляд, привчання (призвичаєння), приклад тощо і надприродні — молитва, святі тайни; предмет виховання — тіло, душа, розум; провідні напрями формування особистості — тілесне (фізичне) виховання, раціональні способи духовноморального виховання, вироблення позитивних рис характеру, плекання розуму.
Цю книгу він присвятив своїй дружині — вірному супутникові його життя, щирому другові та доброзичливому порадникові, яка терпеливо зносить і поділяє муки його творчості, першому читачеві і прискіпливому критикові його рукописів, талановитій вчительці-виховательці. Посвята разом з тим символізує хвалу всім дружинам-українкам, які вміють будувати справжню сім’ю, берегти теплоту домашнього вогнища і подружню вірність, бути добрими господинями, любити та гарно виховувати своїх дітей, за що здобули світову славу й загальне визнання.
avatar
0
16 solovey_yula • 7:58 PM, 2020 Бер 17
Відповідь не відповідає встановленим вимогам. У вашій відповіді відсутня власна думка. Текст скопійовано з мережі Internet. Завдання не буде зараховано.
avatar
1
2 abzelimovadasha • 11:52 AM, 2020 Бер 13
Праця М. Г. Стельмаховичаскладається зі вступу та 5 розділв ("Народ вчить, як на світі жить",
"Камінь шліфують, а людину виховують", "Батьки і діти",
"Провідні напрями родинного виховання", "Народна дидактика").
У цих розділах описується роль, місце та шляхи раціонального використання у
сучасному родинно-громадсько-шкільному вихованні історичних традицій та
тенденцій розвитку етнопедагогіки. Також тут описуються взаємозв'язки батьків
та дітей, напрями родинного виховання, методи виховання дітей та розкривається
суть народної дидактики. 
Для мене, як для майбутнього педагога, ця праця є дужеінформаційною та цікавою.
avatar
1
3 donetsvladyslava • 10:28 AM, 2020 Бер 17
Практична робота 1
2 завдання дистанційного навчання
Анотація до праці "Народна педагогіка" М.Г. Стельмахович.
У своїй праці "Народна педагогіка" М.Г. Стельмахович зазначає , що використання народної педагогіки є обов'язковою умовою подальшого розвитку наукової педагогічної теорії та практики. Також він коментує терміни "народна педагогіка" та "етнопедагогіка " і зазначає, що батьки та вихователі мають знати та використовувати народну педагогіку у вихованні дітей. Стельмахович розповідає хто брав участь у творенні української народної педагогіки та загалом її історію творення. Також він згадує , що ідеал народної педагогіки - повна сім'я, де я мати, батько та багацько діточок. Не можна не згадати, що у своїй праці Стельмахович описує батьків як перших вихователів своїх дітей. Також, що є не менш цікавим, автор описує кожний вид виховання: будь це розумое чи трудове та інші. Узагальнюючи власну працю Стельмахович вказує, що виховання дітей є обов'язком для батьків та основою виховання є саме праця, як батьків так і дитини. Ця книга є дуже корисною кожному вихователю та навіть батькам, адже вміщає в себе дуже багато знань важливих для виховання дітей.
avatar
0
19 solovey_yula • 6:10 PM, 2020 Бер 18
Відповідь зараховано - 2 бали
avatar
1
4 karina2001kb1 • 11:00 AM, 2020 Бер 17
Анотація
У навчально-методичному посібнику М.Г.Стельмаховича висвітлені загальні засади української народної педагогіки: мета, зміст і принципи виховання, основні форми й методи навчання і виховання дітей, самовиховання і перевиховання, аналіз етнопедагогічних традицій виховання та їх роль у формуванні особистості дитини. Педагогічна та творча діяльність дає змогу відстежити особистий внесок М.Г.Стельмаховича в педагогічну науку. Матеріал посібника складається із: вступу, 5-ти розділів та змісту. Призначений для студентів педагогічних напрямів підготовки, педагогів дошкільних і навчальних закладів, батьків, а також усіх, хто цікавиться питаннями виховання дітей.
avatar
1
5 gnatkovlada • 11:02 AM, 2020 Бер 17
М.Г. Стельмахович у своїй праці «Українська народна педагогіка» розкриває суть понять «народна педагогіка» та «етнопедагогіка», описує мету, зміст, і принципи виховання, основні його форми та методи. В розділі «Батьки і діти» автор наголошує на тому, що кожна людина є смертною, але сім’я, рід, родина, народ – безсмертні. Також М.Г. Стельмахович відводить велике значення духовно-моральному вихованню дітей в сім’і та піклуванню про здоров’я дитини. Важливим він також вважає прилучення дітей до прекрасного. В кінці видання автор підкреслює, що виховання дітей — це не тільки особиста справа батьків, а й їхній громадський обов'язок. Видання становить інтерес для всіх, хто цікавиться українською народною педагогічною культурою, особливо для батьків, учителів, вихователів, студентів педагогічних навчальних закладів та університетів.
avatar
1
6 volotsvska00 • 11:03 AM, 2020 Бер 17
На даний момент у світі є багато книг, які показують народну педагогіку . Мене найбільшевразила праця «Українська народна педагогіка» М. Г. Стельмаховича. У своєму виданні
автор висвітлює виховання і навчання в сім’ї на основі народної педагогіки. Книга є корисною нетільки для педагогів , а й для батьків. Автор звертає свою увагу на  питання традиційної етнопедагогіки українців, як ідеалсім’ї, на історію народної педагогіки. У кожного народу є своя національна
особливість і своє національне виховання, але жодне не схоже на українську національну систему родинноговиховання. М.Г. Стельмахович присвятив свою працю «Українська народна
педагогіка» – своїй коханій дружині, вірномудругові, яка терпеливо поділяє муки його
творчості, талановитій вчительці-виховательці. Цю книгу можна рекомендувати для
читання як карту з виховання народної педагогіки.
avatar
0
7 Юля Ткаченко • 11:18 AM, 2020 Бер 17
У своїй праці «Народна педагогіка» М.Г.Стельмахович переконує у тому, що народна педагогіка є найавторитетнішою, бо її істинність підтверджена багатовіковою масовою практикою родинно-шкільногромадського виховання, творцем і носієм якого є сама нація.
Посібник містить п’ять взаємопов’язаних розділів, що розкривають положення української народної педагогіки. Так, у першому розділі М.Г.Стельмахович розмежовує сутність понять “народна педагогіка” та “етнопедагогіка”, розкриває генезу української народної педагогіки, переконливо обґрунтовує, що саме вона є золотим фондом педагогіки, показує, як відбито питання української етнопедагогіки в науковій літературі.
Особливий інтерес викликає другий розділ – “Камінь шліфують, а людину виховують”, – у якому визначено мету, зміст, принципи, форми й методи виховання.
До провідних принципів виховання М.Г.Стельмахович відносить: гуманізм, природовідповідність, зв'язок виховання з життям, працею, врахування вікових та індивідуальних особливостей вихованців, систематичність і послідовність виховання, єдність вимог і поваги до особистості, поєднання педагогічного керівництва з розвитком самостійності та ініціативи виховання. Означені принципи відповідають вимогам Концепції Нової української школи, якою передбачено виховання учнів на загальнолюдських цінностях і патріотизмі. Основним критерієм визначення рівня вихованості людини Стельмахович визначає її вчинки й поведінку .
Окремий розділ посібника – “Батьки і діти” – присвячено висвітленню унікальної ролі родини й формуванні особистості дитини. М. Стельмахович зазначає: “Народна педагогіка у гідних стосунках між чоловіком і жінкою бачить великий педагогічний сенс. Добрі подружні взаємини, по-перше, служать надійним фундаментом створення міцної сім'ї зі здоровим мікрокліматом; по-друге, допомагають успішно розв'язувати виховні проблеми; по-третє, є тим взірцем для молоді, який найуспішніше формує майбутніх чоловіків і жінок, тобто кує потенційний резерв майбутніх подружніх пар для створення нових сімей”
Особливий інтерес становить останні розділ книжки – “Народна дидактика” – у якому визначено сутнісні характеристики ключового поняття, окреслено головну мету її, яку Стельмахович визначив як розумову освіту. Крім того, описано принципи, методи навчання та форми його організації.
avatar
0
8 irusyag910 • 12:02 PM, 2020 Бер 17
М.Г. Стельмахович у в своїй книзі висвітлює суть української народної педагогіки, основний зміст, провідні завдання, здобутки, ідеали, історичні традиції, а також роль, місце та шляхи раціонального використання в сучасному вихованні історичних традицій та тенденцій розвитку етнопедагогіки. У вступному слові до "Народної педагогії" О. Духнович писав: "Людину представляє : натура, наука і звичай; природну схильність одержує людина від самої природи, що складає її характер, але науки і звичаї дають вправи і настанови або виховання" . Також у книзі розповідається, що всі видатні педагоги минулого і сучасного досягли високого наукового злету завдяки тому, що свою педагогічну творчість будували на ґрунті народної педагогіки. Саме тому вважають, що народна педагогіка наймудріша, бо вона озброєна багатющими знаннями, виробленими колективним генієм народу.
avatar
2
9 xfgmmnbn • 12:31 PM, 2020 Бер 17
Практична 1
Анотація ( 2 завдання дистанційного навчання)
М.Г.Стельмахович у праці «Українська народна педагогіка» висвітлює і розкриває основи понять як «народна педагогіка» та «етнопедагогіка», розкриває мету, зміст і принципи виховання, також розповідає про основні форми і методи виховання, самовиховання і перевиховання дітей. В розділі «Батьки і діти» автор розкриває  головні пункти, які необхідні для виховання дитини- це красивий, теплий і затишний дім, де живе велика дружня, головне міцна сім'я, де завжди панує любов і злагода, є також пункт «Діти як основний об'єкт виховання» тут наголошується, що дитині потрібно приділяти увагу, наділяти теплом і ласкою,і завжди бути прикладом для її подальшого виховання, тому, що батьки перші  вихователі своїх дітей. 
Книга М.Г.Стельмаховича може бути  рекомендованою для всіх бажаючих, які цікавляться тенденціями української народної педагогіки, але більш особливо важливою і корисною ця книга буде  для батьків і дітей, вихователів, які потребують нових знань, щодо виховання дитини. 

avatar
1
10 dashashelest27 • 12:41 PM, 2020 Бер 17
Пратична робота №1. Завдання №2.
Анотація на працю Стельмаховича М.Г 《Українська народна педагогіка》.
Сучасний педагогічний світ неможливо уявити без відомих праць відомих людей. Одним з яскравих прикладів такої праці є книжка Стельмаховича 《Українська народна пелагогіка》яка складається: зі змісту, вступу і 5 розділів. В ній висвітлюється суть української народної педагогіки, її основний зміст і завдання, історичні традиції, а також методи використання у сучасному шкільному, родинному , соціальному вихованні історичних традицій та моделей розвитку етнопедагогіки.
У статті викладенно частину народного досвіду, яка охоплює піклування про здоров'я і розвиток дітей, формування духовного світу, трудових умінь і навичок.
Видання варте уваги всіх , батьків, вихователів, педагогів, студентів ВНЗ, та просто людей яким не байдужа доля нашої педагогічної, української народної культури.
1-10 11-20 21-29
avatar