Важливість освіти в галузі здоров’я і безпеки
2019 Лют 13, 9:40 PM

Здоровя до того переважає всі останні блага життя, що насправді здоровий жебрак щасливіший від хворого короля. – Артур Шопенгауер.

Здоров’я – безцінне надбання людини, важлива умова повноцінного і щасливого життя. Здоров’я людини – це набагато більше, ніж відсутність хвороб. Це і добре самопочуття, і енергійність, і здатність швидко відновлювати сили, й успішно справлятися з хворобами.

Важлива роль в організації збереження й зміцнення здоров’я дітей належить вчителю початкової школи, що зумовлено віковими особливостями молодших школярів. Дитина цього віку інтенсивно розвивається, організм, який формується, занадто чутливий до будь-яких несприятливих зовнішніх факторів.

 

Якими методами, засобами та прийомами вчитель початкової школи формує ціннісне ставлення до здоров’я й культури здорового способу життя у дітей молодшого шкільного віку?

Категорія: Мої файли | Додав: oksana-shpundra
Переглядів: 818 | Завантажень: 0 | Коментарі: 30 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 301 2 3 »
avatar
1
1 ostrouskoanzelika • 10:36 PM, 2019 Лют 14
В процесі формування ціннісного ставлення до здоров'я й культури здорового способу життя у дітей молодшого шкільного віку доцільно використовувати інтерактивні методи навчання. Наприклад, такі як:робота в групах, дебати, дискусії, мозкова атака, рольова гра. Одним із найпріоритетніших є метод проектів. Проекти можуть бути різним починаючи від простіших (створення плакатів) і виконання проектів, що потребують більше часу, навичок, умінь, знань. Одним з основних засобів було і є слово вчителя. Але наразі краще, так би сказати, підсилили цей засіб технічними засобами: показом кінофільмів, цікавими відеороликами, презентаціями та ін.
avatar
1
2 galunaizhko01 • 10:45 PM, 2019 Лют 14
Формування ціннісного ставлення до здоров*я й культури здорового способу життя у дітей, вчитель формує за допомогою дидактичних ігор, які спрямованя на ознайомлення з органами тіла та доглядом за ними, також діти вчаться відповідально ставитися до свого здоров*я.  Вчитель має створювати умови для самостійного визначення дітьми функцій органів тіла, а саме: проводити досліди, експерименти, пропонувати для виконання проблемні завдання відповідно до теми, що вивчається. Під час виконання вихованцями гігієнічних і загартувальних процедур, у ході сюжетно-рольових ігор „Сім’я”, „Дитячий садок”, „Лікарня”, „Перукарня”  - діти можуть на практиці здобути нові навички та закріпити вивчене.
avatar
1
3 annaberlyuta07 • 1:08 AM, 2019 Лют 15
Одним із важливих завданьпочаткової освіти в забезпеченні оздоровчого виховання школярів є формування в
них свідомого, відповідального ставлення до збереження та зміцнення здоров’я.Саме від учителів початкових класів, значною мірою залежить, яким буде здоров’я
дитини у подальшому житті.  На мою думку, головне завдання вчителя
це - створення оптимальних умов для розкриття і реалізації можливостей дітей з
урахуванням індивідуальності кожної дитини. Вчитель може використати
найрізноманітніші методи і прийоми діяльності, це можуть бути: 1. ігрові
ситуації ( наприклад: програвання чи зачитування певної ситуації в класі, для
того щоб діти могли самі чи з допомогою вчителя зрозуміти що правильно, а що ні.
А тож використання ігор де діти можуть виконувати роль певної професії) ; 2. Бесіди
та виховні заходи; 3. Екскурсії та походи до певних закладів здоров’язбережувальної
галузі. 4. Вчитель може демонструвати за допомогою технічних засобів
відеоматеріали, що спрямовані на заохочення дітей до збереження свого ж здоров’я.
5. Дітям буде цікаво разом з вчителем, а можливо навіть і з батьками скласти
правильний режим дня, режим харчування, намалювати відповідні плакати, до цього
можна залучити  і кваліфікованого фахівця(наприклад запросити його до школи). 6. Корисно буде проводити бесіди з батьками,
бо саме з їхньою допомогою вчитель має більше сил впливу на дитину.
Тому на мою думку, головне завдання вчителя підштовхнути дитину до правильного
шляху і ще в малому віці давати її точні і достовірні знання, які її під силу
опанувати. Формувати в дитині найкращі якості, адекватно висловлювати
свої почуття, вміння чинити опір негативному впливові та тискуз боку однолітків і дорослих, вибирати моделі поведінки, що сприяють збереженню
здоров'я.
avatar
1
4 katalisenko98 • 1:38 PM, 2019 Лют 15
Серед форм та методів процесу формування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя пріоритетна роль належить активним методам, що ґрунтуються на демократичному стилі взаємодії, спрямовані на самостійний пошук істини, розвиток здібностей дитини і сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи і творчості. Це можуть бути :

- "Веселі старти" для учнів початкової школи;

- "Козацькі забави" для учнів 4-х класів;

- спортивні змагання, присвячені Дню захисника Вітчизни;

- спортивні свята та інші.

Під час проведення таких заходів у учнів формується ставлення до власного здоров’я як до найвищої соціальної цінності, загальна фізична працездатність, навички співробітництва, ефективного спілкування, відчуття прекрасного у житті, природі, мистецтві; відсутність акцентуацій характеру та шкідливих поведінкових звичок, здатність до саморегуляції, самовиховання.
avatar
1
5 Ангеліна Зінченко • 3:53 PM, 2019 Лют 15
Саме в молодшому шкільному віці  формувється таке поняття,як "здоровий способ життя". Цей період є дуже важливим:  в цей час організм дитини росте, відбувається адаптація до нових шкільних умов існування. Від того, які умови  створені в школі , впершу чергу залежать здоров'я та формування здоровго способу життя дитини яка розвивається. Формування здоровго способу життя сприяє включенню в повсякденне життя  нових  форм поведінки які є корисними для здоров'я. Тому вчитель може використовувати різновидові фізкультхвилинки, проводити т

ематичні "Уроки здоров'я" , різноманітні ігри :  "Веселі старти","Козацькі забави",спортивні змагання, різні бесіди ,які проводить вчитель але краще підсилили це технічними засобами: показом кінофільмів, цікавими відеороликами, презентаціями. 
Під час проведення таких заходів у дітей формується ставлення до власного здоров'я та вони формують навички ,як його зберігати.

                                                                                                                               Рабієва Ангеліна
avatar
1
6 ludochkaturchin • 5:47 PM, 2019 Лют 15
Саме в школі, під«наглядом» учителів, школярі проводять значну частину часу, і не допомогти їм зберегти здоров’я, було б
проявом бездушності і непрофесіоналізму. Окрім цього, велика частина всіх впливів на здоров’я учнів – бажаних
і небажаних – здійснюється саме педагогами, в стінах освітніх установ.
Для того,щоб сформувати ціннісне ставлення до  здоров'я та культури здорового способу життя учитель застосовує найрізноманітніші методи та прийоми, такі як: 1. фізкультхвилинки( а саме, проводити на уроках,для того , щоб діти відпочили від навчального матеріалу) ; 2. бесіди та виховні години ; 3. ситуаційні ігри ; 4. рухливі ігри ( "Веселі старти та інші ") ; 5.вчитель може запропонувати дітям переглянути відеоролик, який спрямований на захочення. 6. співпраця сім'ї(батьки) та школи(вчителі);
7. екскурсії ; . 
 Отже, за допомогою різних заходів,вчитель наштовхує та залучає дітей до здорового способу життя. 
Від того, наскільки успішно вдається сформувати і закріпити у свідомості принципи і навички здорового способу життя в молодшому віці, залежить в подальшому здоров'я та життя школярів.
avatar
1
7 alinaandrosova70 • 5:54 PM, 2019 Лют 15
Перш за все, учитель молодших класів повинен сам повинен бути прикладом для своїх учнів. Якщо він говорить,наприклад, що паління - це погано, шкідливо, то не може палити, принаймні, на території школи.
Тому, говорячи про те, що здоров'я - це важливо, має і сам це розуміти, наводити приклади.
Щодо прийомів і методів: вони можуть бути різного формату і типу. 
Учитель взаємодіє із учнями багатьма способами: бесіда, самостійні, групові роботи, випереджальні завдання. 
В шкільній програмі існує такий предмет як "Основи здоров'я". На цьому уроці діти дізнаються безліч цікавої і потрібної інформації, життєвих ситуацій, отримують базові знання.
Не можна виключати і виховні години та заходи, які також можна провести на тему збереження здоров'я і цінності його в житті людини.
                    
Андросова Аліна

avatar
1
8 Света Пикульская • 6:29 PM, 2019 Лют 15
У сучасному суспільствіжиття й здоров’я людини визначаються як найвищі людські цінності. Батьків і
педагогів сьогодні надзвичайно хвилює питання допомогти дітям бути здоровими,
сильними, витривалими. Здоров’яцієї вікової групи особливо важливо. Тому головнезавдання  вчителя полягає в тому, щобсформувати в школярів свідоместавлення до власного здоров’я. Ефективність процесу формування позитивної мотивації на здоровий спосібжиття залежить від відповідної спрямованості виховного процесу, форм та методів
його організації. Серед форм і методів процесу формування позитивної мотивації
на здоровий спосіб життя пріоритетна роль належить активним методам, що
ґрунтуються на демократичному стилі взаємодії і сприяють формуванню критичного
мислення, ініціативи й творчості. Доцільно застосовувати традиційні методи: бесіда, спостереження,роз'яснення, переконання, позитивний і негативний приклади, методи вироблення
звичок, методи вправ, контролю й самоконтролю тощо. Застосування цих методів
сприяє створенню у дітей мотивації на здоровий спосіб життя. З нетрадиційних
для педагогіки методів ефективно діють методи «педагогічної психотерапії», а
саме: саморегуляції, рефлексотерапії. Ці методи створюють певну єдність і
доповнюють один одного.Також робота по формуванню ціннісного ставлення до здоров’я й культуриздорового способу життя у дітей молодшого шкільного віку може проводитися у
формі фізкультурних занять (індивідуальних і групових); оздоровчо-профілактичної
роботи; систематичне проведення ранкової гімнастики, занять плаванням, рухливих
ігор, фізкультхвилинок на заняттях, гімнастики після навчальних вправ, «Годин
здоров'я»,  пальчикової гімнастики,спортивних свят, дозвіль, розваг, туристичних походів. Можна також
організовувати різні заходи за участю батьків (з використанням їхнього
професійного досвіду медичного працівника, спортсмена). Можна запропонувати
орієнтовний цикл бесід для батьків «Здоров’я дитини – багатство родини». Уроки
здоров’я, засвоєні в родинному колі, мають величезну виховне значення, бо дають
їх найближчі та найдорожчі дитині люди – матуся, батько, бабуся, дідусь. Під
час роботи з батьками, згідно з поданою тематикою, можна використовувати й такі
її форми: індивідуальні та групові бесіди, діалоги, обмін досвідом сімейного
виховання, круглі столи, зустрічі з фахівцями, родинні свята тощо. Головне, щоб
ці заходи були спрямовані на формування здорового способу життя в кожній
родині.Можна запропонувати такий цикл бесід, які треба починати проводити зпершого класу:
  • «дитина йде до школи»;
  • «режим дня»;
  • «раціональне харчування дітей»;
  • «відпочинок молодшого школяра»;
  • «психологічний захист молодшого школяра»;
  • «що і коли можна дозволити дитині?»
  • «чи можна прожити без конфліктів?»
  • «загартовувальні сили природи».

Для дітей і батьків бажано організовувати концерти, виховні заходи, тематичнівиставки малюнків по пропаганді здорового способу життя.Діти можуть як самостійно, так і за допомогою батьків створювати проекти,плакати, стіннівки на тематику здоров’я ( здоровий спосіб життя, режим дня, правильнехарчування, шкідливі звички, загрози для здоров’я і т.д.). Особливо у наш час цікавим і дієвим для дітейє перегляд відео-роликів, кінофільмів, презентацій…, а також програвання
ситуації самими дітьми і дискусій на цю тему, використання різних інтерактивних
методів .
avatar
1
9 vitalina_vovk • 6:34 PM, 2019 Лют 15
Вчителі початкових класів  повинні активно сприяти успішному здійсненню позакласної іпозашкільної роботи з фізичного виховання, формуванню в учнів інтересу і звички
до занять фізичними вправами в повсякденному житті. 
Також учні повинні дотримуватися:
1.Розпорядку дня (раціонально складеного).2. Раціонального режиму праці та відпочинку.
3. Гігієни харчування
4. Правильного дихання.
5. Повноцінного режиму сну.
6. Викорінення шкідливих звичок.
7. Оптимального рухового режиму.
8. Фізичне загартування. Таким чином організація процесу ціннісного ставлення до здоров’я й культури здорового способу життя у дітей молодшого шкільного віку  буде результативною, якщо виконуються наступні умови:формування знань і уявлень молодшого школяра про здоров’я людини, про його
корисні і шкідливі звички, про власне здоров’я; умови для організованої рухової
активності, забезпечується культивування звичок і навичок здорового способу
життя; формується ціннісне ставлення до свого здоров’я. Формування мотивації і
потреби в учнів дбайливого ставлення до свого здоров’я, у своєму фізичному і
психічному вдосконаленні, шляхом використання всіх форм, методів і враховуючи
засоби фізичної культури і здорового способу життя.
avatar
1
10 mobilsvyaz2018 • 8:47 PM, 2019 Лют 15
Адарма (Бондаренко) Валентина
Формування культури здорового способу життя - це спонукання до включення в повсякденне життя індивіда різних нових для нього форм поведінки, корисних для здоров'я. Створення навколо дитини інформаційного середовища «Здоров'я», яке не тільки безпосередньо, а й опосередковано впливає на формування її світогляду, оволодіння знаннями, на основі яких можливо грамотно, безпечно і з користю для організму взаємодіяти з навколишнім світом, поступово приведуть до того, що існуючі способи зміцнення здоров'я стають звичними і переростають в потребу.Для цього необхідний постійний контроль за змінами і заохочення позитивних зрушень в стилі життя дитини. Крім позитивної мотивації щодо свого здоров'я дитина повинна володіти базовими знаннями про організм та про можливі способи його зміцнення. Для формування цінностей здорового способу життя педагог на заняттях може організовувати частково-пошукові бесіди та організовувати колективне обговорення можливих підходів до вирішення проблемних ситуацій.
Наочні методи, як правило, можна застосовувати в поєднанні з методом іллюстрації(показ плакатів, замальовок на дошці, картинок і т.п.) і методом демонстрації (демонстрація реальних об'єктів, дослідів),що дозволить підвищити ефективність занять.
На заняттях необхідно активно використовувати методи «привчання» і «вправа». Привчання представляє собою організацію планомірного і регулярного виконання дітьми певних дій з метою перетворення їх у звичні форми суспільної поведінки. В основі привчання лежить оволодіння дитиною переважно процесуальною стороною діяльності, а вправа робить її особистісно значимою. Основне призначення вправи - забезпечити придбання дітьми практичного досвіду. З метою підвищення емоційного фону занять можна використовувати дидактичні ігри , елементи образотворчої діяльності та рухові вправи.
У ході реалізації підходу формування в молодших школярів здорового способу життя навколо них необхідно поступово створити навчально-виховну інформаційну середу «Здоров'я»,що насичена символами, атрибутами, термінологією здорового способу життя. Так у групі може бути створений «Куточок здоров'я», що містить словничок, режим дня та малюнки дітей. Крім занять, організованих в приміщенні,треба проводити екскурсії (наприклад, до стенду «Режим дня»), прогулянки з рухливими іграми на свіжому повітрі.Особлива увага в роботі має приділятися створенню та накопиченню в дитячому колективі звичаїв і традицій здорового способу життя: проведення «хвилинок здоров'я» на заняттях , днів здоров'я (екскурсії, оздоровчі заходи) , проведення тематичних зустрічей і бесід(про дотримання правил гігієни, про заняття фізкультурою тощо) Основний акцент необхідно зробити на профілактиці шкідливих звичок. У цій роботі доцільно широко використовувати психологічні прийоми. Наприклад, дітям пропонують вибрати з звичок, написаних на картках, ті, які вони візьмуть в життя і записати їх у робочі зошити, і ті, від яких потрібно відмовитися і розірвати цю картку. Паралельно профілактики шкідливих звичок треба проводити закріплення корисних звичок, звичаїв і традицій (хвилинки і дні здоров'я, тематичні бесіди та конкурси та ін.).
Важливим завданням педагога є формування уявлення в дітей про настрої, емоції та почуття, про їх вплив на здоров'я. Для полегшення сприйняття та засвоєння названих категорій необхідо ввести поняття «датчик настрою». Можливість наочного відображення на датчику емоційного стану допоможе школярам засвоїти диференціацію емоцій, настрою і почуттів на позитивні і негативні. Оскільки основною метою роботи є підвищення психоемоційної стійкості, діти вчаться керувати своїм настроєм, тобто переводити негативні емоції на позитивні.
Отже, можна зробити висновок,що основним завданням у збереженні і зміцненні здоров'я дітей є формування у них культури здорового способу життя.
1-10 11-20 21-26
avatar