Основи образотворчого мистецтва з методикою керівництва зображувальною діяльністю дітей (2 курс)
2020 Бер 19, 5:50 PM

Практичне заняття № 2

Тема. Малювання нетрадиційними техніками

Зміст практичного заняття 

  1. Малювання нетрадиційними техніками
  2. Методика проведення нетрадиційних технік малювання

 

Зміст практичного заняття (активне посилання)

Малювання нетрадиційними техніками допомагає прищепити любов до зображувального мистецтва та викликає цікавість до малювання, бажання малювати ще більше. Нетрадиційні техніки малювання викликають у дітей безліч позитивних емоцій, відкривають можливості використовувати добре знайомі їм предмети в якості художніх матеріалів.

Незвичні техніки малювання зацікавлюють дітей, сприяють розвитку творчості у всіх, без винятку. Під час малювання нетрадиційними техніками дошкільники отримують знання про зображувально-виражальні можливості матеріалів, оволодівають технічними прийомами роботи з ними та послідовністю виконання образотворчого процесу. 

У дітей задіюються всі можливі сенсомоторні рецептори. Вони вчаться створювати гарні зображення, радіти їм, вірити в свої сили, координувати дії ока, руки, кисті. Завдяки нетрадиційним технікам дитячі малюнки стають змістовніші, привабливіші, виразніші, емоційніші. Навчившись виражати свої почуття на папері (і не тільки), дошкільники краще розуміють почуття інших, вчаться долати сором’язливість, страх перед малюванням, перед тим, що нічого не вийде, проявляють свої нахили, здібності, обдарування, уяву, фантазії.

 Важливо, що кожна дитина вчиться працювати на своєму рівні здібностей. Дитячі роботи, під час творчого процесу такого малювання, не залежні від зразка, як зазвичай – вони не схожі одна на одну і дивують інших.

Нетрадиційні техніки малювання і художня творчість допомагають дітям розкрити свою особистість, індивідуальність та неповторність.

Малювання нетрадиційними техніками сприяє вирішенню наступних завдань у дошкільному вихованні:

1. Збагачувати досвід естетичного бачення дітьми навколишньої дійсності.

2. Здійснювати художньо-естетичне виховання дітей на основі широкої інтеграції, охоплюючи різні форми роботи з дітьми (заняття, самостійна художня діяльність, свята, розваги, гуртки).

3. Розвивати у дітей природні нахили, здібності, обдарування.

4. Сприяти формуванню у дошкільників емоційно-оцінювального ставлення до творчих проявів.

5. Заохочувати бажання дітей фантазувати і творити.

6. Проводити з дітьми спеціальні заняття з образотворчого мистецтва із застосуванням нетрадиційних форм (екскурсії, ігри-подорожі, заняття за інтересами тощо).

7. Здійснювати художньо-естетичне виховання дошкільнят в співпраці дитячого садка з родиною.

Проведення занять з використанням нетрадиційних технік малювання вимагає від педагога, насамперед, власного творчого розвитку, нестандартного мислення, креативного підходу у виборі тематики занять, прийомів виконання малюнку та матеріалів, які можуть втілити той чи інший задум дитини.

Поряд із традиційними пензлями для малювання, акварельними та гуашевими фарбами, доречним є використання таких матеріалів і предметів для вільної діяльності:

  • штампи із овочів (картопля, буряк, морква, болгарський перець …); 

  • трафарети (картон, пластик, монети, канцелярські скріпки);
  • ватні палички, поролон, кисті різної жорсткості;

  • опале листя різних дерев різної форми та величини, пір’я;
  • зубна щітка, кругла щітка для миття посуду;

  • кам’яна сіль, манна крупа, харчові барвники;
  • клей ПВА, воскова свічка, нитки;

  • губна помада, пластилін та ін.

Завдання для обов’язкового виконання

              1. Ознайомитись з нетрадиційними техніками малювання;

              2. Намалювати 3-и малюнки (за будь-якими нетрадиційними техніками).

Категорія: Мої файли | Додав: oksana-shpundra
Переглядів: 770 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar