Виховання та навчання дітей дошкільного віку у різновікових групах (1 курс)
2020 Бер 13, 11:16 AM

Практичне заняття №2

Тема: Організація ігрової діяльності в різновікових групах

Мета:

навчальна: розширити діапазон знань студентів щодо класифікації ігор та значення ігрових предметів для забезпечення уявної ситуації у грі у роботі з дітьми в умовах різновікової групи;

виховна: виховувати інтерес до вивчення психічних процесів, станів, властивостей та утворень дитини;

розвивальна: розвивати мислення, пам’ять, увагу, уміння аналізувати, систематизувати та інтерпретувати медіаконтент.

Міжпредметні зв’язки: філософія, педагогіка, історія, загальна психологія, вікова психологія.

Зміст заняття:

  1. Гра – основний вид діяльності дітей.
  2. Класифікація ігор: творчі (ігри сюжетно-рольові, ігри-драматизації, конструкторсько-будівельні ігри): ігри з правилами (дидактичні, рухливі); народні ігри.
  3. Розвиток взаємин дітей різного віку у грі.
  4. Педагогічне керівництво різними видами ігор в різновікових групах.

 

Завдання для дистанційного навчання:

  1. Виписати і описати хід проведення  5-ти ігор для дітей різновікової групи.
  2. Розробити конспект дидактичної гри (для молодшо-середньої або середньо-старшої груп) за вибором.
  3. Розробити конспект сюжетно-рольової гри для середньо-старшої групи.
  4. Розробити конспект гри-драматизації для молодшо-середньої групи.
  5. Підібрати і описати 1 народну гру свого регіону.

Критерії оцінювання навчальних досягнень студентів на семінарських та практичних заняттях (1-5 балів)

1-2 бали – студент виявляє недостатні знання і розуміння основних положень навчального матеріалу з виховання дітей у різновікових групах, може поверхово аналізувати події, процеси, явища і робити певні висновки; опис містить часткові помилки та є недостатньо ґрунтовним.

3 бали – знання студента є достатньо повними, він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, логічно висвітлює питання з точки зору смислового взаємозв’язку, уміє аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежності між явищами, фактами, робити висновки; опис є ґрунтовним, повним, логічним, але з деякими огріхами; студент здатен на рецензію відповіді іншого студента; може опрацювати матеріал самостійно.

4 бали – студент володіє глибокими і міцними знаннями, здатний використовувати їх у нестандартних ситуаціях; може визначати тенденції та
протиріччя процесів; робить аргументовані висновки; критично оцінює окремі нові факти, явища, ідеї; використовує додаткові джерела та матеріали; самостійно визначає окремі цілі власної навчальної діяльності; вирішує творчі завдання; відрізняє упереджену інформацію від об’єктивної; здатен сприйняти іншу позицію як альтернативну.

5 балів – студент має системні, дієві знання з виховання дітей у різновікових групах, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності, користується широким арсеналом аргументів своєї думки, вирішує складні проблемні завдання, схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу явищ; вміє самостійно знаходити і використовувати інформацію, виявляє власне ставлення до неї; логічно і творчо викладає матеріал у письмовій формі.

Дедлайн: 19 березня 2020 року.

 

Список літератури:

  1. Англійська для малят : Комплект наочних посібників для дошкільних закладів і початкової школи. – Х. : Вид-во «Ранок». – 2007. – 12 с.
  2. Бурова А. П. Організація ігрової діяльності дітей дошкільного віку / А. П. Бурова. –2-е вид. зі змін. та доп. – Тернопіль : Мандрівець, 2013. – 296 с.
  3. Карабаєва І. І. Пісок як матеріал для розвитку творчості і навчання / І.І.Карабаєва //Вихователь-методист дошкільного закладу. – 2010. – № 4. – С. 21–25.
  4. Карабаєва І. І. Формуємо у вихователів мультісенсорний підхід до організації освітнього процессу / Ірина Карабаєва // Виховательметодист дошкільного закладу. – 2013. – № 2. – С. 33–39.
  5. Карабаєва І. І. Розвиток уяви та творчого фантазування / Ірина Карабаєва // Практичний психолог. Дитячий садок. – 2013. – № 10. – С 29–37.
  6. Карасьова К. В., Піроженко Т. О. Світ дитячої гри / Катерина Карасьова, Тамара Піроженко. – К.: Шк. світ, 2010. – 128 с.
  7. Карасьова К. В., Піроженко Т. О. Ігровий простір дитини / Катерина Карасьова, Тамара Піроженко. – К.: Шк. світ, 2011. –128 с.
  8. Карасьова К. В., Піроженко Т. О. Самодіяльні ігри дитини / Катерина Карасьова, Тамара Піроженко. – К.: Шк. світ, 2010. – 128 с.
  9. Піроженко Т. О. Особистість дошкільника – перспективи розвитку: навчально-методичний посібник / Т. О. Піроженко. – Тернопіль.: Мандрівець, 2010. – 136 с.
  10. Скарбничка ігор і віршованої мозаїки для дітей раннього та дошкільного віку: навч. метод. посібник / Упоряд. Г. І. Іванюк [та ін.]. За ред. Г. І. Іванюк. –К. : Сім кольорів, 2009. – 240 с.
  11. Соловйова Л. Вивчаємо довільну поведінку дітей дошкільного віку / Людмила Соловйова // Практичний психолог: Дитячий садок. – 2015. – № 9. – С. 12–21.
  12. Шкваріна Т.М. Англійська мова для дітей дошкільного віку: програма, методичні рекомендації / Тетяна Шкваріна // К. : Шкільний світ. – 2008. – 112 с. Теза

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ №3

ТЕМА: ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ ЗАНЯТЬ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ У РІЗНОВІКОВИХ ГРУПАХ

 

Мета: розширити діапазон знань та умінь студентів з основ розвитку загальної мовної культури й культури спілкування дітей, розвиток зв’язного мовлення (діалогічного й монологічного), збагачення, уточнення й закріплення словника, виховання звукової культури мовлення, формування граматичної правильності мовлення, ознайомлення дітей з художньою літературою, навчання грамоти.

Зміст заняття: навчально-пізнавальна діяльність важлива складова освітнього процесу. Форми організованого навчання (фронтальна, групова, індивідуальна). Види та типи занять в різновікових групах. Міні-заняття. Методика проведення занять з розвитку мовлення (комплексних, тематичних, інтегрованих та контрольних занять) з дітьми різновікових груп. Використання художньої літератури на заняттях. Методика ознайомлення дітей різного віку з довкіллям.

 

Завдання для дистанційного навчання:

  1. Розробити тексти мовленнєвих ситуацій та мовно-логічних завдань для розвитку діалогічного і монологічного мовлення дітей суміжних підгруп.
  2. Розробити зразки розповідей для дітей середньо-старшої групи: описову про іграшку, сюжетну про одну іграшку та за ігровою ситуацією.
  3. Розробити дидактичну гру на виховання звукової культури мовлення для дітей 4-5 року життя.

 

Критерії оцінювання навчальних досягнень студентів на семінарських та практичних заняттях (1-5 балів)

1-2 бали студент виявляє недостатні знання і розуміння основних положень навчального матеріалу з виховання дітей у різновікових групах, може поверхово аналізувати події, процеси, явища і робити певні висновки; опис містить часткові помилки та є недостатньо ґрунтовним.

3 бали знання студента є достатньо повними, він вільно застосовує вивчений матеріал у стандартних ситуаціях, логічно висвітлює питання з точки зору смислового взаємозв’язку, уміє аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежності між явищами, фактами, робити висновки; опис є ґрунтовним, повним, логічним, але з деякими огріхами; студент здатен на рецензію відповіді іншого студента; може опрацювати матеріал самостійно.

4 бали студент володіє глибокими і міцними знаннями, здатний використовувати їх у нестандартних ситуаціях; може визначати тенденції та протиріччя процесів; робить аргументовані висновки; критично оцінює окремі нові факти, явища, ідеї; використовує додаткові джерела та матеріали; самостійно визначає окремі цілі власної навчальної діяльності; вирішує творчі завдання; відрізняє упереджену інформацію від об’єктивної; здатен сприйняти іншу позицію як альтернативну.

5 балів студент має системні, дієві знання з виховання дітей у різновікових групах, виявляє неординарні творчі здібності у навчальній діяльності, користується широким арсеналом аргументів своєї думки, вирішує складні проблемні завдання, схильний до системно-наукового аналізу та прогнозу явищ; вміє самостійно знаходити і використовувати інформацію, виявляє власне ставлення до неї; логічно і творчо викладає матеріал у письмовій формі.

 

Дедлайн: 26 березня 2020 року.

Список літератури:

1. Богуш А. Дошкільна лінгводидактика. Підручник для ВНЗ / А. Богуш, Н. Гавриш. – К. : Вища школа, 2007. – С. 421-426.

  1. Богуш А. Мовленнєвий компонент дошкільної освіти. Програма та методичні рекомендації / А. Богуш. – Харків: «Ранок», 2011. – 112 с.
  2. Богуш А. Мовленнєвий розвиток дитини від народження до семи років. Монографія / А. Богуш. – К.: Слово, 2004.
  3. Богуш А. Мова дітей. Посібник / А. Богуш. – К.: Кобза, 2003. – С. 37- 68.
  4. Богуш А. Методика розвитку мовлення дітей раннього віку / Богуш А., Гавриш Н., Саприкіна О. – К.: Слово, 2010.
  5. Богуш А. Методика організації художньо-мовленнєвої діяльності дітей / Богуш А., Гавриш Н., Котик Т. – К.: Слово, 2006.
  6. Гончаренко А.М. Розвиток мовленнєвої компетентності старших дошкільників: навч.-метод, посіб. до Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». – К., 2009.
  7. Трифонова О.С. Виховання звукової культури мовлення дітей середнього дошкільного віку. Монографія / О. С. Трифонова. – Одеса: СВД Черкасов, 2008.
  8. Крутій K.Л. Формування граматично правильного мовлення в дітей дошкільного віку: Монографія / К. Л. Крутій. – Запоріжжя: ЛІПС, 2004.
  9. Луценко І.О. Дитина і дорослий: Вчимося спілкуватись: Готуємось до мовленнєвого спілкування з дошкільниками. – К., 2008.
  10. Психологія мовлення та психолінгвістика. Нав. пос. для студентів вищих навч. закладів / КалмиковаJI.O., Калмиков Г.В., Лапшина І.М., Харченко Н.В.; За заг. ред. Л.О. Калмикової. – К.: Переяслав-Хмельницький педагогічний інститут, в-во «Фенікс», 2008.
  11. Психологія мовлення і психолінгвістика: навч. пос. для студентів ВНЗ / Під ред. JI.O. Калмикової. – К.:Переяслав- Хмельницький педагогічний 19 інститут, вид-во «Фенікс», 2008. – 235 с.
Категорія: Мої файли | Додав: oksana-shpundra
Переглядів: 1666 | Завантажень: 0 | Коментарі: 5 | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 5
avatar
0
1 patshoraviktoria • 10:33 AM, 2020 Бер 19
Виконані завдання з практичної роботи 2 відправила на пошту.
avatar
0
2 borodienko01 • 10:35 AM, 2020 Бер 19
Виконані завдання з практичного № 2 відправила на пошту.
avatar
0
3 katerinka171532 • 12:14 PM, 2020 Бер 19
Виконані завдані відправлені на пошту.
avatar
0
4 Таня Рожко • 12:16 PM, 2020 Бер 19
Виконані завдання відправила на пошту
avatar
0
5 anyashevchenko2011 • 11:45 AM, 2020 Бер 20
Практична робота № 2 була відправлена на пошту (17.03.2020)
avatar