3:34 PM
STREAM-тиждень: «STREAM-освіта в закладах дошкільної освіти» (Частина 1)

STREAM-тиждень: «STREAM-освіта в закладах дошкільної освіти»

День: Science, Technology

"Мовленнєвий вернісаж: від звука до слова"

"Як дерево починається з кореня,так слово починається зі звука"

В розрізі STREAM-тижня на занятті «Методика розвитку мовлення і навчання рідної мови дітей дошкільного віку» викладачі кафедри І.О.Ніколаєску, О.В. Лугіна, Н.О. Гребенюк продемонстрували студентам елементи використання STREAM-освіти на заняттях з рідної мови та іноземної мови в закладах дошкільної освіти.

Інтеграція занять з рідної мови, літератури та іноземної мови дозволила студентам оволодіти практичними навичками з формування та вдосконалення фонематичних процесів рідної та іноземної мов дітей дошкільного віку, здійснювати роботу, яка сприяє засвоєнню дітьми звукової, складової сторони слова, що є базою для оволодіння навичками читання  і письма.
Знаходити звуки, вибудовувати речення, поєднувати мовленнєві вправи з математикою сприяли завдання з використанням цеглинок LEGO.

Студенти, маючи можливість працювати в групах, створювали власні фрагменти занять, використовуючи пальчикову гімнастику, руханки з цеглинками, потішки на вивчення голосних звуків.

Окрім цього, студенти навчилися здійснювати самоаналіз власної діяльності за методом «П’ять пальців», що передбачає наступні етапи:
-Мої надбання
-Близькість допомоги
-Самопочуття
-Взаємодія
-Важливо дізнатися
Даний метод був використаний на прикінці заняття як рефлексія.

Варто пам’ятати, що STREAM-освіта зорієнтована на цінності та інтереси дитини, на ампліфікацію дитячого розвитку, взаємозв’язок усіх сторін життя, тому основне завдання педагога - допомогти дитині пізнати світ за принципом взаємозв’язку і взаємодії.

«Якщо хочеш виховати в дітях сміливість розуму, самостійність як особистісну рису, то створи такі умови, щоб спалахи їх думок утворювали царство думки, дай їм можливість відчути себе в ньому володарями»
Ш. Амонашвілі

 

Дослідницька діяльність у STREAM-технології

В рамках STREAM-тижня,викладач кафедри дошкільної освіти О.О.Панченко продемонструвала студентам елементи застосування STREAM технологій під час ознайомлення дітей старшого дошкільного віку з властивостями об’єктів навколишнього середовища.

Зокрема, на занятті з дисципліни «Основи природознавства» студенти навчилися інтегрувати природничі науки з математикою. Відтак, під час виконання практичних завдань здобувачі освіти навчилися не тільки організовувати дослідницьку діяльність в закладах дошкільної освіти, але й паралельно формувати у дошкільників елементарнарні математичні уявлення: ознайомлення дітей дошкільного віку з просторовим розміщенням предметів (зліва, справа, по центру, над, під тощо); робота з чиселами ознайомлення з особливостями визначення часу за різними годинниками та одиницями вимірювання часу; робота з поняттями «великий-маленький», «короткий-довгий».

Використання на занятті елементів STREAM-освіти - чудова можливість залучити дошкільників до активного здобуття та засвоєння знань, вміння використовувати знання під час виконання практичних та творчих завдань.

Приєднуйтесь до інновацій в системі освіти.

 

День: Reading + Writing 

«Літературний бум» (іноземна мова)

Справжній «Літературний бум» зі студентами наукового гуртка «Нісаба» був проведений викладачами кафедри дошкільної освіти О.В. Лугіна та Н.О. Гребенюк у розрізі тижня STREAM-освіти.

Символічно, захід відбувався у науковій бібліотеці ім. М. Максимовича, адже як говорив С.Вавілов: «Сучасна людина має знаходитися перед гімалаями бібліотек в становищі золотошукача, якому потрібно відшукати крупинки золота в масі піску».

Діти нового покоління, яке називають покоління-Альфа потребують нових підходів до освітньої діяльності, серед яких - впровадження в освітній процес сучасних технологій навчання та засобів ІКТ. Та попри те, що нові інформаційні технології руйнують деякі аспекти традиційної освіти, вони створюють можливості й надихають дітей іншими непередбачуваними способами. Таким чином, сучасний педагог має створити умови, за яких у дітей сформуються навички ХХІ століття:

Навчальні та інноваційні навички
- творчість й інноваційність;
-критичне мислення і вміння вирішувати проблеми;
-комунікативні навички та навички співробітництва.

Вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерні навички
-інформаційна грамотність;
-медіаграмотність;
-IКT-грамотність (грамотність у галузі інформаційно-комунікаціних технологій).

Життєві та кар’єрні навички
-гнучкість та пристосовуваність;
-ініціатива та самоспрямованість;
-соціальні навички та навички, пов’язані зі співіснуванням різних культур;
-продуктивність та вміння з’ясовувати та враховувати кількісні показники;
-лідерство та відповідальність.

Саме на створення практичного досвіду у студентів для формування ключових компетентностей в дітей спрямовувалося заняття наукового гуртка «Нісаба». За допомогою LEGO-технологій як елементу наступності між дошкіллям та початкової ланки, студенти засвоїли елементи методики проведення вправ з іноземної мови в початковій школі. Цікавою формою роботи було використання «Кубика Блума», що стало ефективною методикою для проведення рефлексії поряд із традиційними руханками.

Нові методи, прийоми та засоби навчання студентів продукують нового фахівця - готового працювати з дітьми нового покоління, адже інноваційні рішення щодня кидають виклик традиційній освітній програмі.

 

День: Engineering

Навчальна студія: «Освітні STEM-проекти з робототехніки

На інтегрованому STEM-заняті з дисципліни «Анатомія, фізіологія дітей з основами генетики та валеології» студенти разом із викладачем кафедри дошкільної освіти Гребенюк Н.О. в цікавій формі з’ясували важливість скелету людини для його організму та визначили, що спільного між будовою кістки/суглобів та Ейфелевою вежею, інтегруючи таким чином: медицину, біологію, фізику та інженеринг.

До організації та проведення практичної складової заняття долучилися професіонали-практики з Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської області:
Зоря Ю. М. - завідувач навчально-тренінгового центру STEM-освіти «Черкаський ОІПОПП ЧОР»
 Качкар Є. В. - методист центру STEM-освіти
Курас В.К. - методист центру STEM-освіти

“Від гри до навчання», - з такими словами розпочалася практична складова заняття, яка включала навчання студентів елементів машинобудування, робототехніки та інженерингу.
На занятті студенти дізналися:
- взаємозв’язок компетентнісного підходу навчання дітей зі STREAM-освітою
-особливості навчання дітей нового покоління - дітей покоління Альфа
-сутність, зміст та історію виникнення понять «робот», «LEGO”, «STEM-STEAM-STREAM»
-види роботів та основні закони робототехніки
види роботів: маніпуляційні (стаціонарні та рухомі) та мобільні роботи (роботи на колесах, крокуючи, гусеничні, повзаючі, плаваючі, літаючі)
принципи робототехніки: робот не може заподіяти шкоду людині, або своєю бездіяльністю дозволити, щоб людині було заподіяно шкоду; робот повинен підкорятися наказам людини, за винятком тих, які суперечать першому закону; робот повинен захищати самого себе, якщо тільки його дії не суперечать першому і другому законам.

- розглянули принципи роботи платформи, де є можливість розглянути 3-D зображення зі смартфонів та комп’ютерного забезпечення.

Студенти працювали в командах над розробкою smart-проектів, де кожна команда отримавши завдання за допомогою QR-коду, працювала над розробкою моделі функціонального робота, відповідно до різних потреб людини (освіти, медицини тощо). Особливо студентам сподобалося завдання з констуювання та управління роботами.

Майбутнє за технологіями, а майбутнє технологій - за педагогами нового формату, які не сприймають формального підходу і можуть своїми знаннями «підірвати мозок» дітям та розширити їх кругозір до нескінченності.
Майбутнє залежить від Великих STEM-педагогів.

Узагальнюючи заняття було визначено основні критерії сучасного педагога:
-Компетентний
-Професійний
-Вмотивований
-Інноваційно налаштований
-Готовий до змін та навчання упродовж всього життя

 

Переглядів: 864 | Додав: oksana-shpundra | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
avatar