Розвиток емоційної сфери дитини (1 курс)
2020 Бер 16, 5:09 PM

Дисципліна: Розвиток емоційної сфери дитини

Курс, група: 1-ДО

Викладач: Соловей Юлія Олександрівна

Форма проведення заняття: лекція

Дата проведення заняття: 18.03.2020

Завдання для дистанційного навчання: законспектувати головні тези лекції (фото написаного конспекту лекції прикріпити нижче в коментарях або ж відправити на електронну адресу викладача); розгадати ребуси; розробити кросворд  до лекції (виконані завдання надіслати на електронну адресу solovey_yula@ukr.net).

Особливості оцінювання даного виду діяльності: завдання, яке виконано вчасно та вірно оцінюється в 1 бал.

Дедлайн здачі: не пізніше 19.03.2020

Лекція №6

Тема 2.1. Особливості емоційних порушень

Мета: схарактеризувати суб’єктивні та об’єктивні чинники дитячих емоцій; розкрити сутність поняття «страх» як емоційного розладу у дитячому віці, проаналізувати особливості конкретних та символічних страхів; розглянути методи корекції страхів у дошкільників та методи психокорекційної роботи з емоційними порушеннями; схарактеризувати прояви занепокоєння дитини; вивчити особливості корекційної роботи з агресивними дітьми.

Логіка викладу

  1.  Суб’єктивні та об’єктивні чинники дитячих емоцій
  2. Страх як емоційний розлад у дитячому віці. Конкретні і символічні страхи.
  3. Методи корекції страхів у дошкільників.
  4. Методи психокорекційної роботи з емоційними порушеннями.
  5. Прояви занепокоєння дитини.
  6. Корекційна робота з агресивними дітьми

 

Посилання на лекцію - Лекція

  

     

 

 

Дисципліна: Розвиток емоційної сфери дитини

Курс, група: 1-ДО

Форма проведення заняття: практичне заняття

Дата проведення заняття: 25.03.2020 (І група – 2 пара; ІІ група – 3 пара)

Практичне заняття № 1

Тема 1.1. Визначення та фізіологічні механізми емоцій

Мета заняття. Провести історичний огляд розвитку теорій про емоції, емоційні стани людини, охарактеризувати основні функції емоцій.

Зміст практичного заняття.

  1. Історичний огляд положень про емоційні стани людини.
  2. Теорії емоцій.
  3. Емоції, як відображення переживань особистості людини.
  4. Складові емоцій.
  5. Значення емоцій. Види емоцій.
  6. Функції емоційного компонента.
  7. Емоції як цінність і потреба.

Завдання для дистанційного навчання:

  1. Опрацюйте зміст практичного заняття, обґрунтуйте основні історичні твердження відомих учених в історії та практиці розвитку ідей про емоції та заповніть наступну таблицю  (виконане завдання надсилати на електронну адресу  solovey_yula@ukr.net):

.

Особливості оцінювання даного виду діяльності:  якщо завдання виконано правильно та вчасно надіслано на пошту – 2 бали.

Дедлайн здачі: не пізніше 27.03.2020 (І група та ІІ група)

  1. Розробіть ребуси до наступних понять (виконане завдання надсилати на електронну адресу  solovey_yula@ukr.net)

Емоція, афект, гнів, почуття, настрій.

Особливості оцінювання даного виду діяльності:  якщо завдання виконано правильно та вчасно надіслано на пошту – 1 бал.

Дедлайн здачі: не пізніше 27.03.2020 (І група та ІІ група)

  1. Запам’ятайте наступні поняття: 

Емоція – це психічний процес, що відображає у формі переживань особистісну значущість та оцінювання зовнішніх і внутрішніх ситуацій для життєдіяльності людини

Стенічні емоційні переживання - емоції, які підвищують життєдіяльність людини, посилюють активність.

 Астенічні емоційні переживання – емоції, які пригнічують життєдіяльність організму, знижують енергію суб’єкта.

 Афект – інтенсивні, короткочасні емоційні спалахи, що бурхливо розвиваються.

Радість – позитивний емоційний стан, пов’язаний із можливістю достатньо повно задовольнити актуальну потребу.

Стражданнянегативний емоційний стан, що пов’язаний з отриманою достовірною інформацією про неможливість задоволення найважливіших життєвих потреб або цієї інформацією, в достовірність якої вірить людина.

Гнів – негативний емоційний стан, як правило, існує у формі афекту і викликається раптовим виникненням серйозної перешкоди на шляху задоволення виключно важливої для суб’єкта потреби.

Почуття – це специфічні людські, узагальнені переживання ставлення до людських потреб, задоволення або незадоволення яких викликає позитивні або негативні емоції – радість, любов, гордість або сум, гнів, сором тощо.

Настрійнайтриваліший, або «хронічний», емоційний стан, що забарвлює всю поведінку.

  1. Прокоментуйте наступне твердження відомого психолога З. Фрейда:

«На жаль, пригнічені емоції не вмирають. Їх змусили замовкнути. І вони зсередини продовжують впливати на людину».

Особливості оцінювання даного виду діяльності: Відповідь має бути без використання допоміжних ресурсів (виконане завдання напишіть в коментарях). Якщо завдання виконано правильно та вчасно – 2 бали.

Дедлайн здачі: не пізніше 27.03.2020 (І група та ІІ група)

 

 

Дисципліна: Розвиток емоційної сфери дитини

Курс, група: 1-ДО

Форма проведення заняття: практичне заняття

Дата проведення заняття: 01.04.2020 (І група – 2 пара; ІІ група – 3 пара)

 

Практичне заняття № 2

Тема 1.2. Вікові особливості розвитку емоційної сфери особистості дитини

Мета заняття. Охарактеризувати особливості розвитку емоцій дитини дошкільного віку на різних вікових етапах, розкрити роль гри у розвитку емоцій дитини-дошкільника. Розкрити значення емоційних переживань дитини дошкільного віку, виокремити основні емоційні потреби та психолого-педагогічні умови емоційного благополуччя дошкільника.

Зміст практичного заняття.

  1. Особливості емоційного розвитку у немовлят.
  2. Емоційний розвиток дитини раннього віку.
  3. Розвиток емоцій дитини середнього дошкільного віку.
  4. Особливості емоційної сфери старшого дошкільника.
  5. Гра у розвитку емоцій дитини дошкільного віку.
  6. Трансформація змісту емоційних переживань.
  7. Психолого-педагогічні умови емоційного благополуччя дітей.
  8. Чинники, що впливають на емоційний розвиток дошкільника

    Завдання для дистанційного навчання:

1. Опрацюйте зміст практичного заняття та оформіть у вигляді таблиці основні вікові особливості розвитку емоцій дитини (виконане завдання надсилати на електронну адресу  solovey_yula@ukr.net).

 

Особливості оцінювання даного виду діяльності:  якщо завдання виконано правильно та вчасно надіслано на пошту – 2 бали.

Дедлайн здачі: не пізніше 03.04.2020 (І група та ІІ група)

  1.  Запам’ятайте наступні поняття:

Гра – це діяльність в умовних ситуаціях, що спрямовується на відтворення в доступній формі праці і навчання, є процесом соціалізації дитини, підготовкою її до майбутнього дорослого життя.

Емоційна уява – являє собою сплав інтелектуальних та когнітивних процесів.

Комплекс пожвавлення емоційні реакції дитини при спілкуванні з дорослим, які виражаються в міміці радості (усмішка, сміх), в радісних звуках, гулінні, у швидких і енергійних рухах рук і ніг.

Госпіталізмвідсутність інтенсивних позитивних емоційних контактів немовляти з дорослим.

Трансформаціязміна, перетворювання виду, форми, істотних властивостей чого-небудь.

 Емоційне благополуччя – базове почуття емоційного комфорту, що забезпечує довіру й активне ставлення до світу.

 Потреба – необхідність у чомусь, бажання, нестача чогось.

3. Прокоментуйте наступне міркування відомого педагога В. Сухомлинського: «Дитина має справжнє емоційне та інтелектуальне життя тільки тоді, коли живе в світі ігор, казки, музики, фантазії, творчості».

Особливості оцінювання даного виду діяльності: Відповідь має бути без використання допоміжних ресурсів (виконане завдання напишіть в коментарях). Якщо завдання виконано правильно та вчасно – 1 бал.

Дедлайн здачі: не пізніше 03.04.2020 (І група та ІІ група)

4. Прокоментуйте наступне міркування В. Квіна: «Емоції – це суб´єктивне ставлення людини до світу, пережите як задоволення або незадоволення потреб. Ці почуття можуть бути приємними, неприємними й змішаними. Люди дуже рідко переживають емоції в чистому вигляді»

Особливості оцінювання даного виду діяльності: Відповідь має бути без використання допоміжних ресурсів (виконане завдання напишіть в коментарях). Якщо завдання виконано правильно та вчасно – 1 бал.

Дедлайн здачі: не пізніше 03.04.2020 (І група та ІІ група)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: oksana-shpundra
Переглядів: 1432 | Завантажень: 0 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 4
avatar
1
1 katerinka171532 • 7:04 PM, 2020 Бер 18
Виконане завдання із 6 лекції відправила на пошту.
avatar
1
2 patshoraviktoria • 10:32 AM, 2020 Бер 19
Виконані завдання відправила на пошту.
avatar
1
3 ylashyliga2002 • 12:36 PM, 2020 Бер 19
Завдання із 6 лекції відправила на пошту ( Шурхал Т)
avatar
1
4 borodienko01 • 7:30 PM, 2020 Бер 19
Виконані завдання з лекції № 6 відправила на пошту.
avatar